Про стан виконання Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Сквирському районі на 2015-2016 роки

СКВИРСЬКА РАЙОННА РАДА

КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

Р І Ш Е Н Н Я

 

 

Про стан  виконання Програми розвитку

малого та середнього підприємництва

в Сквирському районі на 2015-2016 роки

 

Заслухавши та обговоривши  звіт першого заступника голови  Сквирської районної державної адміністрації Славінської О.В. «Про стан  виконання Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Сквирському районі на 2015-2016 роки”, районна рада відзначає, що робота райдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, виконавчих комітетів органів місцевого самоврядування протягом 2015 року була спрямована на забезпечення виконання завдань, визначених Програмою розвитку малого та середнього підприємництва в Сквирському районі на 2015-2016 роки (далі - Програма).  Проте, в зв’язку з відсутністю комфортного для підприємництва середовища, не виділення коштів на реалізацію Програми значна частина її заходів залишилась не виконаною.

Це призвело до того, що в районі значно зменшилась кількість суб’єктів малого та середнього підприємництва, особливо фізичних осіб-підприємців - на 4,6 % порівняно з відповідним періодом 2015 року.

Також зменшилась сума надходжень до бюджетів усіх рівнів від суб’єктів малого та середнього підприємства: за І півріччя 2016 року - 50,1 млн. грн., що складає 64,7% у загальній сумі надходжень, за І півріччя 2015 року – 71,2 млн. грн.

На реалізацію заходів, передбачених Програмою, фінансування здійснювалось тільки з Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття на виплату одноразової допомоги по безробіттю для організації підприємницької діяльності.  В І півріччі 2016 року започаткували власну справу 6 безробітних осіб, сума витрачених коштів становить  108,1 тис. грн.  Протягом останніх років відбулося значне зменшення  таких виплат в зв’язку із зменшенням обсягів фінансування з Фонду.

Виплата роботодавцям компенсації частини фактичних витрат нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за кожну особу, працевлаштовану на нове робоче місце, районним центром зайнятості не здійснювалась із-за відсутності звернень роботодавців.

Діючі регуляторні акти, які б впливали на діяльність суб’єктів підприємницької діяльності, в Сквирській райдержадміністрації відсутні.

У Сквирському районі створено Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) керівництво та відповідальність  за організацію якого покладено на відділ адміністративних послуг Сквирської районної державної адміністрації з чисельністю працівників 6 штатних одиниць. Через ЦНАП надається 57 адміністративних послуг. Протягом 2015 року адміністраторами ЦНАПу розглянуто 9586 звернень. За результатами розгляду зазначених звернень надано 7780 адміністративних послуг. За 6 місяців 2016 року адміністраторами ЦНАПу розглянуто 4635 звернень  та видано 3916 результатів надання адміністративних послуг громадянам та суб’єктам господарювання.

Разом з тим, відділом Держгеокадастру у Сквирському районі Київської області в 2016 році  було допущено 61 порушення термінів надання адмінпослуг, що в свою чергу позначилось на якості їх надання в ЦНАПі. Не сприяє наданню якісних послуг віддаленість відділу Держгеокадастру від ЦНАПу.

Вкрай гострою є проблема забезпечення ЦНАПу канцелярським приладдям. Відсутні стелажі для зберігання реєстраційних справ.

В зв’язку із  забороною здійснювати контролюючими органами перевірки відповідно до Закону України „Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи” управлінням Держпродспоживслужби в Сквирському районі та Сквирським сектором ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Київській області у 2015-2016 роках перевірки суб’єктів малого та середнього бізнесу не проводилися.

Але у суб’єктів малого та середнього бізнесу виникає багато нарікань до Сквирського районного підрозділу  ПАТ „Київобленерго” щодо передоплати за  електроенергію за місяць-півтора наперед.

Сектором містобудування та архітектури  Сквирської райдержадміністрації при зверненні суб’єктів малого та середнього підприємництва надаються такі встановлені законодавством адміністративні послуги: паспорти прив’язки, містобудівні умови та обмеження  забудови земельної ділянки, розгляд проектів на архітектурно-містобудівній раді з видачею протоколу з рекомендаціями по подальшій реалізації проекту.

Не сприяє розвитку підприємництва відсутність генеральних планів населених пунктів району. Ця робота ведеться лише в селах Шамраївка, Руда та Великі Єрчики.

Опитування, проведене серед суб’єктів малого та середнього підприємництва, показало, що більшість підприємців на задоволені роботою Центру надання адміністративних послуг, фіскальної служби Сквирського відділення Білоцерківської ОДПІ, Сквирського сектору ГУ Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Київській області, Управління Держпродспоживслужби в Сквирському районі, сектору містобудування та архітектури Сквирської райдержадміністрації, Сквирського районного підрозділу  ПАТ „Київобленерго”.

Основними проблемами, з якими стикаються підприємці при зверненні до контролюючих органів, органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування є:  незручне місце розташування; відсутність бланків заяв, зразків документів; не надання консультацій при отриманні послуг;  не дотримання строків надання послуг; виділення земельних ділянок в оренду.                                                                                              Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада        

ВИРІШИЛА:

1. Інформацію першого заступника голови Сквирської райдержадміністрації Славінської О.В. про хід виконання Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Сквирському районі на 2015-2016 роки взяти до відома.

2. Рекомендувати Сквирській районній державній адміністрації:

2.1. Забезпечити функціонування «Інтернет-сторінки» на веб-сайті райдержадміністрації як системи зворотного зв’язку між представниками малого бізнесу та органом виконавчої влади.

2.2. Надати методичну допомогу виконкомам міської та сільських рад у розробці перспективних напрямів та конкретних заходів щодо розвитку малого бізнесу на території громад.

2.3. До 01 грудня 2016 року підготувати проект Програми розвитку малого та середнього підприємництва в Сквирському районі на 2017-2018 роки та надати інформацію про усунення недоліків, які мали місце при реалізації діючої Програми.

2.4. До 01 жовтня 2016 року розробити та подати на затвердження районній раді проект Програми фінансової підтримки діяльності ЦНАП.

2.5. Провести перевірку стану дотримання законності при розгляді звернень громадян сектором містобудування та архітектури Сквирської райдержадміністрації та про наслідки перевірки проінформувати депутатів на черговій сесії районної ради.

3. Рекомендувати міському та сільським головам забезпечити розробку генеральних планів населених пунктів.

4. Рекомендувати Сквирському міському голові вжити заходи щодо завершення облаштування території ярмаркової площі.

5. З метою поліпшення якісного регулювання підприємництва в Україні звернутися до народних депутатів України Гудзенка В.І., Сольвара Р.М., як суб’єктів законодавчої ініціативи, про ініціювання ними - доповнення до Закону України «Про основні засади державної регуляторної політики» розділом «Засоби, способи та інструменти регулювання» і привести ст. 12-18 Господарського кодексу України у  відповідності до цього розділу:

- ухвалення спеціального закону, який встановлював би загальні правила використання спільного обмеженого ресурсу (надра, земля), об’єднати кадастри та бази даних про спільний обмежений ресурс та реформувати Фонд державного майна;

-  ухвалення закону про інспекційну діяльність;

- переліку ухвалених всіх санкцій до підприємництва з боку держави в одному документі - Кодексі про адміністративні проступки;

- ухвалення Закону цивілізованої адміністративної процедури, яким би регламентувався стандарт спілкування держави і бізнесу;

- звернутися з запитом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), про перегляд ними договорів, якими передбачено авансові платежі за електроенергію підприємцями на місяць наперед.

6. Підготувати звернення до Кабінету Міністрів України, Антимонопольного комітету України про необхідність створення конкурентного середовища на ринку електроенергетики.

7. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну депутатську комісію з питань соціально-економічного розвитку району, бюджету  і фінансів.

 

 

 

 

Голова ради                                                               В.В.Гриша

 

 

 

м. Сквира

25 серпня 2016 року

№ 04-09-07

Інформація про стан виконання Програми МСП див.файл

Відомості про стан виконання Програми МСП див.файл

Див. поіменне голосування